Bode en Bodie

Posté le Août 22, 2009 par

Californie

Ce matin, nous remontons dans le lac et s'est dirigé vers le haut par le col. Nous n'avions aucune idée de ce qu'il y avait dans le magasin. Nous avons choisi le col de Sonora principalement parce que nous n'avions jamais été plus avant, et une sorte de pensé qu'il y aurait très peu de trafic. Ce que nous n'avons pas vraiment apprécié était la montée. Il plafonne à 9624 pi et est sacrément raide par toutes les normes. Nous avons escaladé il - lentement - mais nous l'avons fait. Principalement 2ND vitesse, et parfois 1er. Heureusement, il n'y avait personne derrière nous pendant toute la montée.

IMG_3007 DSC_2903

Patience montée juste nécessaire et l'utilisation libérale des quatre membres. Descente était le véritable défi. La descente de l'Est est raide. Comment raide? Nous bouillir le liquide de frein. J'avais l'habitude de faibles vitesses et de freinage tout le chemin moteur - rester sur la pédale de frein, autant que possible. Il n'avait pas d'importance. A quelques milliers de pieds plus bas, les freins sont allés à l'étage (heureusement, droite autour d'un méplat). Nous rampions descente tout le temps, si le frein moteur et le frein d'urgence nous ont aidés à parvenir à un arrêt complet.
J'ai sauté dehors et les enjoliveurs ont été échaudage, la fumée qui sortait des roues avant, et un rapide coup d'oeil au niveau du réservoir de liquide de frein et le tuyau transparent derrière mon siège indiqué ébullition rapide. Je n'avais aucune idée que c'était même une possibilité. Je suppose que certains de mes amis de chimiste peut probablement me dire ce que le point d'ébullition du liquide de frein est, mais je sais ceci - il flippe chaud!
Nous avons passé un certain temps à se prélasser et attendre que les choses se refroidir (Bode faire un puzzle sur la table). Une fois qu'il était sûr de toucher (sur 45 minutes), il était clair que nous avions à saigner les freins pour obtenir les bulles résiduelles sur, et étonnamment c'était à peu près tout. Aucun dommage permanent. Un bon échauffement pour les Andes, Je suppose que. En route pour Bodie.

DSC_2917 DSC_2921

Bodie est une ville fantôme située à environ 8500 pieds, mais vous descendez d'abord vers Bridgeport avant de monter dans le haut désert. On nous avait dit de visiter tôt le matin à cause de la chaleur, et en raison des montées lentes sur les cols de montagne nous avons roulé pendant environ 14 heures. Heureusement, il y avait des nuages ​​et de pluie dans la distance.
Je ne sais pas ce que nous attendions, mais quelque chose le long des lignes de “vous vieille ville fantôme” à un amusement fromage parc était à l'arrière de l'esprit d'Angela. Peut-être que quelque part, vous pourriez obtenir votre photo prise en vêtements démodés devant un décor de saloon. Pas tout à fait - c'est la vraie affaire. C'était absolument incroyable.
Les nombreuses maisons et bâtiments nichés dans la montagne ne représentaient que 5% de ce que la ville était une fois dans son apogée. Encore, la plus grande ville fantôme partout, et une tranche étonnamment impressionnant de l'histoire préservé pour l'éternité.

DSC_2924 DSC_2929

DSC_2936 DSC_2938

Bien sûr, Bode adoré. Il voulait vérifier la caserne et la prison, et aimé marcher à travers les terrains vacants spotting manivelles ainsi et roues de charrette. Il y avait beaucoup de d'indice de collecte (grâce à Scooby Doo) et il interrogé tout le monde sur leurs théories sur les fantômes et ce qui est arrivé aux gens qui vivaient ici (selon un Ranger qui ressemblait à un vieux prospecteur, il n'y avait tout simplement pas de plus sans emploi. Le gouvernement a fermé le bureau de poste et une banque et que c'était la fin.)

DSC_2941 IMG_3016

Afterwords, nous nous sommes dirigés par un autre col de montagne – Je pense que le troisième de la journée à un simple 8400 pieds – et roulé dans Markleeville,CA autour 7 h. Avant la mise en place camp nous avons atteint Grover Hot Springs pour quelques heures. Un grand end de détente pour une longue journée de sillonnant les montagnes et le désert. Ils ont deux piscines alimentées par des sources qui se égouttés et re-remplis tous les jours: une tiède et un chaud à 104 F degrés. Tous deux avaient extrémités peu profondes 2.5 pieds de profondeur – parfait pour un 4 ans.

IMG_3017 IMG_3052

Une grande partie de la journée a été la variété des paysages. Nous avons commencé la journée à bord d'un lac dans la forêt, grimpé aussi haut que je crois que je n'ai jamais été dans une voiture (encore moins un bras chargés de VW), glaciers de scie, désert et de prairie. Chaque col de montagne, nous avons eu encore une autre vue incroyable complètement différente de la dernière. On avait un berger et moutons, un autre une opération de formation militaire. Tous les champs de vaches et de chevaux m'ont rappelé Texas, Pourtant, le temps était parfait. Tu dois amour Californie du Nord.

Une dernière chose – il y avait un article sur nous dans beaucoup de la Bay Area journaux locaux aujourd'hui. Un grand merci pour les offres à nous envoyer l'article – nous avons pris un peu de vous sur eux!

Si vous n'êtes pas dans la Bay Area, vous pouvez afficher l'article ici.

Si vous lisez l'article et juste nous trouvé – Bienvenue sur le voyage!

Previous Post: «

Next Post: »

Mots-clés: , ,

Filed Under: Californie

Commentaires (43)

1. Frank (Ma'ili Pt Hôtel) dit:

Sorry I posted a comment on yesterdays blog asking about your climb over the Sonora Pass. I had the same experience climbing the Sonora and Monitor Passes with my vanagon, mostly climbing in 1st and 2nd and using the low gears on the way down.

Where are you headed to next? Take care have a safe trip.

2. Micro & Maria dit:

Glad to hear the trip over Sonora Pass was almost uneventful. Sounds like you did a fine job getting Red Beard dialed-in.

Stayed in Markleeville, ans & had about the best biscuits & gravy breakfast there.

Grands photos, you guys are sure checking out some neat places.

Aussi, we’ll check for an article & be more than happy to send your folks a copy or two of Sunday’s Oakland Trib. Just email their address & it’s done.

Amusez-vous & keep up the good work!

M&M

3. David Zacher dit:

You made it into the San Jose Merc, if you didn’t already know. I’m loving the blog.

4. G Adler dit:

Sounds like an adventure alreadyyou’ve convinced me not to sell my ’74 WestphaliaI ‘m not an expert but you might want to have your brakes fully checked by a pro at the next opportunity and maybe consider an upgradeengine braking is hard on the tranny needless to say and you all have a few miles to go yethope you get some tailwindsand consider another investment, those VW bumper stickers that say: Never, ever get behind a VW Bus ( helps turn those middle fingers into peace signs sometimes) .

5. Brian dit:

You were in the paper today, and thus I looked you up. I found your article in the Contra Costa Times, since they are part of the Bay Area News GroupI am sure in printed in all the papers!

6. Lynna dit:

Saw you in the paper, will be following your escapades with great interest. You are living my dream. I didn’t get to do it when my kids were little but now they are grown and I’m running out of excuses. You are an inspiration. Thank you for letting us all share your journey. Bon voyage.

7. Bob Louden dit:

In July 1971 my wife Anne and I (then aged 41) and our three young sons took delivery on a new 1971 red VW camper just like yours in Amsterdam and toured Europe for a month, visiting Holland, Belgique. France, Switzerland, Germany and Italy. The camper van cost $3000 and we shipped it back to California for only $300.

Send me your email address and I will send you some photos of our bus in 1971.

Bob Louden

8. Deborah dit:

Read about your adventure in the Marin IJ Travel section today. Happy to send a copy to your parents if you send me their address. Sounds like a wonderful opportunity for many memorable experiences. Looking forward to reading about your travels. Jouir!

9. Robyn dit:

Oui, you made the Merc! Which is why I am here and loving reading about your adventure so far. I would be happy to mail the article for you! Looking forward to following along on your awesome adventure, really quite jealous!!! Amusez-vous!

10. Tiffany dit:

read about you in CC Times today. amusez-vous!

11. Micro & Maria dit:

Cool two-page article in Oakland Trib titled, “A dream, a camper van and a year to hit the roadby Laura Casey. Got a couple copies & will be happy to mail for ya. You guys will be like rock stars pretty soon :-)

Amusez-vous!

M&M

12. jason dit:

Bob-
    we’de love to see your photos. Send them to TeamRehm@bodeswell.org.

13. jason dit:

G Adler-
    The brakes are almost 100% nouveau. New master, new slaves, new hoses, new pads, shoes, etc. I’ve been over them thoroughly before we left and since our little descent. Almost every day starts with a vehicle inspection as we get used to all thecharacterof the vintage vehicle. We’ll be safe….

14. Donna dit:

Read your story in today’s newspaper. Am so excited for you. 32 years ago my husband and I drove across the country with our dog. It was an exciting time, and I’ve never forgotten the wonder of it all. I look forward to reading all about your adventures. Thank you for sharing. Donna

15. carol johnson dit:

just read your story have a ssfe and great trip .
    look forward to reading more about your trip

16. Dina dit:

Hey Guys,
    Glad to hear everyone is doing well. Blog is fabulous, following ya’ll all the way. Étreintes

17. JOELLEN dit:

Hé les gars, it sounds like so far so good. I wish you the best of luck. You three are doing what a lot of us just dream of doing. You are very smart to do it while you are all young. I read the article this Sunday and that is how I found out about you. I will keep your website so that I can continue to enjoy the trip with you. Stay Safehugs from Joellen in Hayward California

18. Roger dit:

I cringed to read about your brake emergency.
    The beauty of vintage VW (simplicty) is also its downfall (primitive technology). In case you haven’t already found this website, which promisesEverything you need to know to keep your VW Bus Type 2 1968-79 running its best,” I remit it here for your future reference. It might come in handy.

Richard Atwell’s VW Bus Pages:

PS. You have a wonderful adventure before you!

19. mary Kennard dit:

Bonjour,,,It’s fascinating the way the universe works!! My husband works in construction, and in this economy, we never know when lay offs will occur. We decided that the next time he gets laid off rather then staying home and fretting, we’re going to travel! Notre 19 year old son has visions of crossing the country soon as well. We’ll be watching your site to see how your trip unfolds, and may be right behind you!! Wishing you safe travels.
    Mary and Ken

20. Mike and Susan dit:

Angela, Jason et Bode, This is great! Good for all of you. We are a retired couple who wandered around Europe many years ago. But not with a child. This experience is fantastic for Bode. We have a cabin at Lake Tahoe on the West Shore we’d love to share with you. Need it?

21. Dave Hughes dit:

Bien, you missed your chance to do some deep-frying with that brake fluid. Fresh brake fluid boils at over 400 F (a deep fryer is usually at 360 F). Want fries with that, cowpoke?:>

And just think, there are so many more adventures to go on this tripI’m jealous-a lifetime ofha, ha! remember when Bode mooned the State Trooper…et …” histoires. Ou, “he really looked like a regular guy and his car did have a flat, so we drove him to the next townturns out that he was actually…”

Dave

22. Trasi, Daniel, et Hootie dit:

Sounds so fun so far! Have you ever heard of letterboxing? Y’all should TOTALLY do that. Carve a VW van into a rubber stamp block thing (you can pick one up at a Michael’s or craft store anywhere) with an xacto and a flathead screwdriver, pick up a stamp ink pad and a little notebook, and go to http://www.letterboxing.org and find letterboxes all over the world. It’s a hoot! Bode would love it too.

23. CastroValleyRay dit:

Safe Journey Wishes To You Three Vagabonds. Did a many mile trip in a ’67 VDub camper in ’72throughout the USA. What fun memories and to follow you will just be outstanding. Take a spare cable of twogas pedal to carbbreakage happens. Also when it does get real coldthose side scoops can drag in too much frosty air and freeze your carb. Wishing you Good LuckYou are doing a such a fine thing for your son.

24. Roe dit:

I am so excited to have spotted your blog. I am now on disability and you are living my dream! Merci beaucoup de partager. I look forward to reading about your adventure’s everyday. Have a wonderful safe and fun filled trip.

25. scooter dit:

Hey – glad you got this idea off the ground and it is super cool that you are getting the press you are. I see us near your route, but if you think we may fall off the route, let us know when you think you’ll be in Yellowstone. That may be the closest drive for us to meet you. Love the blog and thanks for keeping us all posted on your actions.

26. Larry McNeill dit:

Great adventure!! My pregnant wife and I spent 7+ months in a 67 VW camper driving/camping through Germany, Sweden, Norvège, Finland, Russia, Romania, Yugolslavia, along the Adraitic, Austria, Swuitzerland, part of France and back to Germany. We saw doctors about once a month. Great way to spend a pregnancy, Je suppose que. Learned of Bobby Kennedy’s assasination just before drving into Russia. Did not have any trouble with van. It survived the Russians trying to break into in and many Swiss passes so high we were in 1st and 2nd with the engine door open for extra ventilation. Van camer back with us and had many advneture here afer baby was born (he is now 41).

Looking forward to your postings.

27. Jon Stowe dit:

Read the article about you in Sunday’s Marin Independent Journal. You are Bay Area news because half of us have similar stories. Our VW trip started when my daughter was 3 (she is now 22). We drove an 81 Westy from CT up, across Canada to WA and then back across the states. Amusez-vous, stay safe, be patient & kind to the bus and it will serve you well. We’re here if you need us!

28. danielle dit:

I was surprised not to read anything about the drive into Bodiethat is quite the experience tooand I would have thought even more so in the V-dub!

29. Bree dit:

You guys look SO HAPPY and the blog is a great read! I miss you, but what an adventure you’re having, even here in Calilove from Bree (and Rayray).

30. JW dit:

This is so awesome! Hey, if you guys are heading to Texas, I have a farm with a house in Athens (60 miles SE of Dallas) that you can stay at. Paix, JW.

31. jason dit:

The drive into Bodie is several miles of winding ascents on a gravel road. It’s bumpybut the bus handled it easily. The views were amazing and when Bodie first comes into view you know you’ve arrived somewhere special.

32. jason dit:

Roe-

Thanks for following along! If you’ve got any recommended destinations or places you would like (nous) voir – please pass them along and we’ll do our best to help you visit through our blog.

33. jason dit:

Dave-
    Of course you know the boiling point of brake fluid! I knew you would!

34. danielle dit:

oui – bumpy! I called it riding on a washboard!! LOL

35. John dit:

Salut, I just found your website and it is AWESOME

You are doing what I dream of.

I am a VW Vanagon Westie owner in Columbia MO (PhD too) and a uncle Tupelo fan. Let me know when you come through. My wife, Jessica, and I would love to meet you.

John Thyfault

36. woody hunt dit:

Drove across country in a 1970 camper back in 1984 with wife and two little daughters. It was something I will never forget. Ils sont 28 et 27 maintenant, I have a 87 vanagon now, and will drive across country again, maybe this time with grandkids{if I have some soon… allusion… allusion}. I live in northwest Alabama, 11 miles from Natchez Trace Parkway, so if you guys get close by you are welcome to stay with my wife and I, we love the little ones, the house seems empty when your kids move out, we would enjoy having you.

37. tony stearns dit:

Glad you guys got to BodieI adore that place and have been three times. Its sanctity is occasionally threatened by a currently dormant Canadian mining operation up on the eastern bluff. Every time the price of gold soars, Galactic Resources makes noises about wanting to start mining again, promising that all their blasting won’t harm Bodie at all, blah blah blah. Not all of us believe that….

Thanks for all the vicarious enjoyment of your travels!

38. louise boas dit:

I just met you today at the Moraga Farmer’s marketI love your websiteyour stories and photos are wonderful! I wish you good luck, fun, and wonderful encounters! I will keep up with your postings, and will love having Iris’ photo!

Louise

39. louise boas dit:

I just met you today at the Moraga Farmer’s market. I am sorry for the rudeness of the woman manager of the market.

Louise

40. [...] The Ghost Town named after him [...]

41. Greg Moyle dit:

My midlife crisis vehicle is an 88 Vanagon Camper, but as hard as I try, my wife won’t homeschool our kids (5&7) so we can travel in it. Oh bien.

My family has roots in Bodie. There is a Moyle Store and the Moyle House. I believe the Rangers actually live in the Moyle house. Two brothers from a mining family who came from Wales.

Enjoying your blog very much.

42. When we were heading to Bodie, we explained our little daughter that we were heading to a ghost-townshe get really concerned: “Am I going to see ghost???”
    C'était incroyable!
    We are a portuguese couple and we just arrived from our RTW trip. We have been reading your blog since the beggining! we talk about you in our blog (www.pikitim) avant que nous partions. We left, we arrived, and you are still on the roadLucky you!